– Kč
Zlaté slitky, zlaté mince Stříbrné slitky, stříbrné mince Slitky platiny Slitky palladia Pamětní mince zlaté, pamětní mince stříbrné
zlaté slitky
zlaté mince
stříbrné slitky
stříbrné mince
slitky platiny
platinové mince
slitky palladia
palladiové mince
numismatika
investiční celky

Otázky nakupujících

Otázka:Kde slitky získáváte a jsou pravé?

Odpověď:Prodáváme pouze  investiční zlato a stříbro ve formě slitků LBMA ,tedy celosvětově uznávané a obchodovatelné slitky a mince špičkové kvality garantované rafinerií státu výroby. Slitky jsou zpravidla ze zemí EU,jako Rakousko,Německo,Švýcarsko či Austrálie/perth minth/ v těchto zemích jsou i vyrobeny,označeny a zabaleny.U  slitků menších gramáží jsou výrobní seriová čísla,certifikát bývá většinou zataven se slitkem.U větších gramáží je certifikát výrobce přiložen,pozor u stříbra se nevydává jde o technický kov,kde by se rychle odhalil padělek při spotřebě v průmyslu.Ručíme našim klientům za pravost tím ,že nakupujeme jen renomovaných rafinerií a,vždy platí že dobré jméno firmy,poctivost,dlouhodobost  /a pobyt na svobodě / je vždy lepší volba ,než žalář a krátkodobý zisk.

Otázka:Jaký je Váš zisk z prodeje?

Odpověď:Zisk je samozřejmě důležitou součástí každého podnikání.Můžeme říci,že se pohybuje od 1% do 5% dle gramáže slitků,druhu kovu a tvaru,ceny slitků jsou vždy již i s naší marží. V dnešní době je cena jednou z nejdůležitějších věcí pro nakupujícího,proto v době tvrdé konkurence není ani možné mít přemrštěné provize. Zlato stojí všude na světě zhruba stejně ať je válka nebo mír,je to na severním polu nebo v  africe.

Otázka:  Jaká je výše DPH na zlaté a stříbrné slitky, popřípadě mince?

Odpověď:   Zlato v ryzosti 999/1000 tedy v investiční podobě, ryzosti a kvalitě nepodléhá platbě DPH (viz Zákon č. 235/2004 Sb).  Stříbro,platina,palladium v jakekoliv podobě a ryzosti podléhá platbě  běžně platbě DPH ve výši stanovené zákony ČR.  



Otázka:  Mohu dostat potvrzení o pravosti zboží a nákupu?

Odpověď: Ano, doklad od nákupu vystavujeme vždy,ovšem certifikát je bud přímo u výrobku vydaný rafinerií, nebo jsme schopni zajistit certifikaci z puncovního ůřadu,tento postup je ovšem nevýhodný jelikož je nutno slitek rozbalit,u mincí je toto jednodušší a většinou proveditelné. Dále je možná matematická metoda změřením rozměrů stran slitku,zjištěním jeho objemu a dle hustoty zlata výpočet váhy slitku.Další metodou, kterou se chystáme poskytovat je spektrální analíza,tato je neinvazivní,přesná a velmi rychlá.
,

Otázka:  Jak mám zaplatit?

Odpověď: Po objednání zboží na e-shopu obdržíte e-mail s potvrzením objednávky a proforma fakturu s cenou a způsobem ůhrady,který jste zvolili.  Také můžeme ověřit Vaši objednávku  formou telefonátu na tel. 775570550.   Po uhradě,jakmile přípiše banka častku na Náš ůčet, opět  formou e-mailové zprávy obdržíte další informace o fixaci a potvrzení ceny zboží,informace o odeslání zboží případně kdy bude zboží připraveno k osobnímu odběru.  Platba probíhá převodem na účet, nebo vkladem hotovosti na pokladně banky,ale i do 15000EUR hotově v Naší prodejně.


Otázka:  Co se stane když platbu pošlu příliš pozdě a cena se změní?

Odpověď: Platit zboží je třeba co nejrychleji. Důvodem jsou neustálé pohyby cen zlata a stříbra na trzích a také změny měnového kurzu USD.  Proto je nezbytné uhradit platbu za zboží ihned nejlépe na pobočce ČSOB banky a.s..  Pokud neprovedete  platbu obratem, muže se cena zboží změnit a nebudeme schopni Vám garantovat cenu z proforma faktury, cena kovu může vystoupit  nad cenu v době objednávky.I tak se vždy snažíme cenu udržet ,ale mohla by nastat situace, kde bychom museli požadovat doplacení rozdílu ceny,děláme to však velmi neradi.


Otázka:  Jak poznám, že je zboží zaplaceno?

Odpověď: Po připsání Vaší platby na Náš účet, Vás budeme informovat formou e-mailové zprávy nebo telefonicky o provedení platby a fixaci ceny.


Otázka:  Kdy obdržím zboží a jak?

Odpověď: Protože , veškeré zboží je v současné době objednáváno pouze  mimo ČR,jelikož slitky LBMA se v ČR nevyrábějí,je třeba počítat s nějakou dobou dodání tak jako u všech e-shopů.  Na sklad nenakupujeme ,proto abychom mohli pružně reagovat na ceny na trhu a není to i kapitálově možné,přesto menší gramáže jsou běžně do týdne možné odeslat k Vám.  Veškeré ostatní zboží je expedováno většinou do 7-21 pracovních dnů po připsání úplné platby za zboží na náš účet. Zboží je vždy plně pojištěno a odesláno výhradně do vlastních rukou jako cenné psaní , proti podpisu adresáta. 


Otázka:  Je možné zboží vrátit.

Odpověď: Bohužel ne. U prodeje  investičních cenných kovů je vyjímka ze zákona ,jelikož  dráhé kovy mají cenu závislou na vývoji trhu.Nelze tedy požadovat vrácení zboží či peněz.

Citace zákona: Zákona č. 40/1964 Sb., (občanský zákoník) odstavec 8, §53:
"Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit od smluv na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele."


Otázka:  Co když si nepřečtu obchodní podmínky? 

Odpověď: Obchodní podmínky jsou proto ,že upozorňují na možné situace a jejich řešení,proto je doporučujeme číst vždy .zde.


Otázka:  Jakou formou zboží obdržím?

Odpověď:  Po telefonickém nebo mailovém kontaktu o obeslaní zboží Vám jej doručí vždy Česká Pošta jako cenné psaní do vlastních rukou ,pozor zasíláme pouze Českou Poštou a jen v ČR. Zboží je vždy pečlivě zabaleno a pojištěno na jeho hodnotu.Dále je možné se domluvit na předání osobně na prodejně v Olomouci či  jinde,případně Vám zboží doručíme naším kurýrem za úhradu cca 500kč po celé ČR. 

Otazka:Jakou budu mít cenu když objednám mimo prac.dobu?

Odpověď:Cena se do druhého dne většinou přiliš nemění a zůstává v 99% objednávek stejná,u objednávek o víkendu je to totožné.Jedinou vyjímku tvoří delší časové úseky dní svátků,kde může nastat situace,že cena se na trhu změní,potom Vám zasíláme první pracovní den po svátcích novou proforma fakturu z novou částkou,toto platí pouze 24hod od konce posledního dne svátků,po té je původní cena považována za platnou,tedy nezměněnou.


Otázka:  Mám si zboží po převzetí zkontrolovat?

Odpověď: Ano vždy,po předání zboží českou poštou již není možné akceptovat reklamaci,nebo vrácení peněz.Totéž platí  po předání a podepsání předávacího protokolu u osobního předání.Proto si zboží vždy dobře zkontrolujte ,V případně pochybností odmítněte převzít. 

 

Otázka:Co když budu chtít zboží za čas prodat?

Odpověď:Stačí se na nás obrátit,osobně telefonicky nebo mailem a zdělit co a kolik chcete prodat,obratem Vám zdělíme odkupní cenu a ihned vyplatíme.Odkupní zpětná cena je také uvedena i u jednotlivých slitků v e-shopu.Pokud by jste nebyly spokojeni s nabízenou cenou jsme schopni Vaše zboží dát k Nám do komisního prodeje za vaši cenu,nebo jej prodat v aukci.Pozor u slitků z dph je cena o toto ponížena.Zničené slitky vykupujeme jako šrot,za ceny ve výkupu materiálu s obsahem drahých kovů. 


 

Copyright © 2010 - 2011 | 1. Komoditní s.r.o. | Všechna práva vyhrazena.